Tandremsskift Transit Custom med 2,0 Ecoblue motor og forhjulstræk
Fast Pris: 10.995,- inkl moms.
NEM OG BEKVEM TANDREMSSKIFT
Tandremmen vil vi anbefale man får skiftet for hvert 6. år eller for hver ca. 160.000 km. Dette er en vejledning og en anbefaling, som også gælder fra Ford. Dog kan man med fordel få den skiftet oftere, da den kører i olie og kan være i dårlig stand tidligere.
Hvorfor er en Transit Customs tandrem så forskellig fra andre motorer med tandrem?
Man har fra Fords side valgt at lave en motor med tandrem, som kører nede i olien. Dette er for så vidt fint nok, men man har fundet ud af at disse tandremme desværre ikke holder lige så godt som man havde forventet.
Send forespørgsel på tandremsskift
*obs vi tager forbehold for at kunne kontakte dig ang. ændringer af dato
Hvorfor skal man skifte tandrem?
Hvorfor er det så, at denne kombination giver denne risiko? Sagen er, at når motoren i sådan en dieselmotor startes kold, kan der løbe en anelse diesel forbi stemplerne i cylindrene, som lander nede i olien. Det er ikke noget problem i en alm. Motor, hvor tandremmen ikke er i forbindelse med olien, men i en 2,0 Ecoblue kører tandremmen i olien og kombinationen af en tandrem af gummi sammen med diesel, så opløses tandremmen ganske simpelt. Dette kan medføre en sprunget tandrem, men det opløste gummi fra remmen kan også samle sig i oliesien og stoppe oliecirkulationen i motoren. Dette kan medføre beskadiget turbo og i værste fald, at motoren går i stykker og skal udskiftes. Derfor er det vigtigt, man har fokus på sit kørselsmønster, hvilket vil sige, at har man et kørselsbehov med rigtig mange korte ture, så er hyppigere olieskift en af de muligheder man kan gøre brug af for at mindske risikoen for en sprunget rem. Desuden bør man ikke nødvendigvis følge Ford’s intervaller. Det er også vigtigt, at man bruger en ordentlig kvalitetsolie, der er godkendt af Ford og som overholder de normer Ford har angivet.
HVAD ER INKLUDERET I ET TANDREMSSKIFT?
Hele denne udskiftning beløber sig til 10.995,- inkl. Moms, materialer samt arbejdsløn og tager en dag fra 7.30-16.00
- To remme – Selve tandremmen og den lille rem, der driver oliepumpen.
- Krumtapsbolten
- Olie ( 0W30, som opfylder Fords krav)
- Oliefilter
- Kølervæske
- Rens af oliesi samt bundkar
Der kan være enkelte komplikationer i forbindelse med udskiftningen, hvor nogle bolte kan ruste og forsinke processen. Er det noget der forlænger reparationen kan der forekomme et mindre tillæg for ekstra forbrugt tid.
Har bilen baghjulstræk vil der være tillæg for ekstra forbrugt tid, da det er noget mere krævende at komme til at skifte tandremmen.
UNDGÅ FØLGENDE OG KØR TRYGT IGEN
På billederne til højre, har vi nogle eksempler for hvad man skal undgå og være opmærksom på.
Tænder på tandremmen nedslidt/mangler
Hvis dette er tilfældet for din tandrem, anbefaler vi at få skiftet tandremmen. For at undgå fremtidige uforudsete motor skader.
Smuldet tandrem i olien, som skyldes diesel i olien
Det er vigtigt at køre med ren olie i motoren, for at opnå bedst mulig rensning af motoren. Hvis diesel befinder sig i olietanken, kan der forekomme indre skader i motoren da dieselen udtørrer eller ætser materialer og resultere i uren olietank/motor.
Tandremsgummiet krakeleret
Hvis din tandrem er krakeleret, er det en god ide at få den skiftet, da den lige pludselig kan springe og efterlade en bil uanvendelig.
Spørg os eller din mekaniker for din bil eller motors helbred.